Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Éléstevékenységem sanyarú vs boldog napjai

Szeretettel ajanlom barataimnak es szeretteimnek kepeim es (le)irasaim...

HEREFORD: Apaca lettem 2. fejezet (2010. maj. 17. - 31.)

2010.05.29. 13:57 Mannarazza

Sziasztok! Sikerult magam ravenni, hogy akkor ebbe is belekezdjek, szimultan a budapesti kiruccanassal haza, leven annyi minden tortenik... meg egy szobabol is lehet iranyitani az Univerzumot. Orokos mozgasban es rahangolodasban otthonomra es baratokra... Mi lenne a valos elvonulas?

Egy baratom megy Caminora, mas neven Szent Janos utjara. Viszi a mobiltelefonjat. Miert nem tud az ember valoban elvonulni es csak ott lenni es onmagaban, ahol eppen eri a reggel? Miert nem kepes egy honapot tavolra nyulo kommunikacios eszkozok nelkul megelni? Az en apacasagom is false, hiszen kommunikalok, megha nem is erintek... Irok es telefonalok, intezem az otthoni hivatalos ugyeket... Vagyom arra, hogy el legek zarva. Igen. Tibet meg mindig vonz es egyszer ugyis eljutok egy templomba. Az egyik bakancslista pontom: Tibet.

Majus tizenhetedike, hetfo

Reggel hajnalban keltem. Ami teljesen rendben van, hiszen elotte levo nap este 5pmkor mar boszen aludtam egy oraja.

Furdes, macseketetes, pakolas, rendrakas... ami nekem termeszetes. Belenottem a rendbe. AnnaDaninak keszitettem kavet es a konyhat is kifelsuvickoltam. Aztan pakolas es Dani vitt (megint, mert egy tunder ferfi) a palyaudvarra. Ottan vonat es mar robogtam is Hereford fele... telefonalas, jelzes hogy uton vagyok.

Megerkezes. A thaichioktato es halottakkal beszelgeti ezoterikus nenei azzal fogadott, hogy mar allt is az autoja mellette, mikozben elszivott egy cigit meg jol elszidta a nenit mindennek es csak annyit mondott: `Orulok, hogy mehetek innen... esnem koszonok el tole, mert rosszul bant velem` - majd beszallt az autojaba es mar itt sem volt.

Na, hat ez azert izgalmas, mert mielott elmentem elmeselte, hogy:

- milyen betegsegei voltak, hogy hanyszor volt halalos beteg es hogyan elte oket tul

- a fia meghalt egy balesetben, pedig hatalmas zenesz lehetett volna - ami by the way 20 eve volt, de ugy beszelt rola, mintha tegnap tortent volna... de a tobbi gyerek jol van es vannak unokai

- zenelt sokaig, enekelt - de abba kellett hagynia, amikor a ferjevel elvaltak egymastol - azota dolgozik live-in carerkent - ennek is 20 eve... pedig nem szereti a munkajat...

- thai chi oktato es reiki mester es latja a halottakat - es erzi, hogy a hazban van valaki -

Nem is tudott aludni. Az elso ejszakaja utan aznnyit mondottt, hogy lampaval kellett a aludnia, amitevek ota nem csinalt, mert olyan mozgolodas volt... hiszen a hazel (pedig nem kene neki) es a szellem egy gyermeke. `Nem halt meg a neninek gyereke?` - honnan tudjam? te jo eg... mert O biztos benne, hogy egy gyermek szelleme zavarja meg a haz bekejet es legyek benne biztos, mire visszaterek, addigra kideriti es megtisztitja a hazat... Koszi.

Szoval egy ilyen nonek hagytam itt a nenit es meg is tette a hatasat, a nenim katasztrofalis allapotban volt: morcos es nyugos, a labat szetkaparta (jart hozza a district nurse), nem evett rendesen es nem beszelgetett. A porszivobol hianyzott egy darab, (meghozza egy alkarnyi, amit eleg nehez ugy kidobni hogy az ember ne vagye eszre),  a tukrot eltorte (amit meg a ferjenek az edesanyaj hasznalt - azaz kb 100eves. Megjegyzes: mondjuk ennek orultem, mert ha nem is feltem a tukortol, de tartottam tole - most meg mar be is zartam a szekrenybe, jobban is alszom), mas kajak voltak a hutoben es dohanyzott a szobaban (tilos a dohanyzas) nem hogy a lakasban, de munka ido alatt... De a legszebb, hogy nem koszont el a nenimtol aki majdnem sirt... hogyan lehet igy banni barkivel is? Ennyire megalazni, hogy nem koszonsz el tole? Foleg, ha az akivel ezt teszed 93 eves? Te jo eg... Amugy ezt hivjak ugy, hogy abuse. Kokemenyen. Domezstcal abuse, vagy mi. meg is kapta, mert a kovetkezo placement fele menet lerobbant a kocsija es az ut mellett dekkolt egesz nap.

Majus tizennyolcadika-harmincegyedike, kedd-hetfo

Es jott a nagyon nehez idoszak.

Hogyan kezeljunk egy idos neneit, akit annyira megbantottak hogy azon gondolkodik jobb lenne neki egy otthonban?

Morcos. Reggelente nem koszonom. Nem mondom, hogy direkt csinal dolgokat... pedig igen. Es bar nem kot bele minden fube faba, de semmi sem tetszik. Es a hangnem... De tudom, hogy a lanya nemsoakra jon es minden rendben lesz. Csak addig birjam ki. Meg birjam ki magam. Mert az egy dolog, hogy be vagyok zarva egy szobaba, de amikor kimegyek elglabb mosolyog a nenim es csacsog...

A valasz: legyunk kedvesek, megertoek es foleg turelmesek. Mindent amit ker, haladektalanul es pofavagas nelkul csinaljunk meg. Torekedjunk a daily routine pontos betartasara, 0% hibaval. Ne kerdezzunk feleslegesen (pl.  hogy van, hogyan aludt, hogy van a lanya stb.), csak ha valoban szukseges (pl. ker valamit boltobol, menjek-e postara stb.) Azert valamennyire sikerult, mert sarkanysagabol alabb adott es mar nem langolt, csak fustolgolt. Szegeny. Azert eleg nehez lehet 93 evesen, ha valaki bekoltozik a Te lakasodba es mindent ugy csinal, ahogy O akarja, mikozben Te fizetsz neki, hogy kiszolgajon Teged... mert kiszolgaltatott vagy.

Igy az elso hetem azzal telet, hogy nem csak a neneit raktam rendbe (torekedtem valamennyire rendbe rakni), hanem:

- szerezni a porszivoba a missing partot - ami nem egyszeru, mert a porszivo egy eves es a missing part rendelhetetlen... sebaj. Szeretjuk ha Mission Impossible... Igy szepen mentem a Piacra es szereztem darabokat. A neni lanyat idezve doktorit irhatnk a porszivo reszeibol es azok osszeszereleseibol. Aham.

- a nurse-el-beszelgettem, mit is lehetne tenni... kenegetni tobbet, de a neni persze `mar evek ota csak xalkalommal kenem, nem kell tobb`. Igen. Evek ota. 93 eves.

- az alternative carer miatt hivtak tobbszor a Helping Handstol, hogy dohanyzott-e, mi romlott el, stb... `Bekoptem`. Vagyis csak reportoltam, mert az is a feladatom, hogy megirjam a kozpontnak, mi van a nenivel. Fasza. Igy inkabb bevallottam, hogy neha en is dohanyzok hajnalban vagy ejjel az ajto elott, amikor mar nem birom... De nem rugtak ki. Keraly.

- bevasarolni feltunesmentesen a hianyzo elelmiszereket es megenni, amit a nenei nem fog, leven soha nem szerette (modnjuk ez volt a legegyszerubb...)

- a kis porszivoval takaritani... ez a legnehezebb: mert a kisporszivo a lepcsore van es nem az egesz lakasra (3szoba, konyha, furdo, eloszoba)

- es megint visszamentem futni, amitol izomlazam volt (hiszen 2hetet kihagytam, vagyis a futast nem-alvassal, alkohollal es cigarettaval helyettesitettem meg egeszsegtelen etelekkel)

- az ujitasom pedig: elkezdtem jogazni es rajottem, hogy csak hittem eros vagyok es hajlekony. Volt, hogy a foldon ulve (osszerogyva) rohogtem magamon, hogy nem vagyok kepes erre meg arra... Az egyik kedvenc gyakorlatom: guggol az ember - a ket tenyeret a foldre rakja maga elott (terdei kozott) - a fejet lehajtja - a terdeit a konyokere rakja finoman - majd elore helyezi a testsulyat, igy felemelkdeik a laba - a labfejeit keresztezi es `enniy`... a kezen egyensulyozva medital. Ajanlom mindekinek, jokat lehet nevetni az ugyetlensegen, a kiegyensulyozatlansagon es az erotlensegen. Marha szeretsz magadon nevetni. En igen.

Aztan megjott a lanya. Halleluja! Kicsit furcsa volt, hogy o fozott, de negedett elmosogatnom... Igy volt egy nyugis hetvegen: futassal, jogaval es filmnezessel... Aludni. Azt nem. Itt nem lehet cak napi 6orat. Faraszto, de meg lehet szokni.

Szólj hozzá!

Címkék: joga abuse magany bakancs lista majus hereford apacasag daily routine egeszeg helping hands

A bejegyzés trackback címe:

https://mannarazza.blog.hu/api/trackback/id/tr952040233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása